Držanje olovke u ruci, pisanje, crtanje izuzetno je važno za razvijanje sinapsi kod dece i treba ga podsticati u školi i van nje. Osim toga, razvijanje ljubavi prema lepom, formiranje ukusa, unapređenje opšte kulture i otkrivanje umetničkih sklonosti zadaci su predmeta likovna kultura. Iako su olovka, četkica, mekan potez rukom i ostale čari stvaranja na likovnom nezamenljivi, nastavnici se ipak bore za pažnju učenika, za status svog predmeta u školi, za stvaranje osećaja za lepo u umetnosti i životu učenika. U tome im mogu poslužiti savremena sredstva, kao što su neke od korisnih aplikacija, za kojima nastavnici mogu posegnuti i probuditi interesovanje učenika za stvaranje.

Iako se tipkanje po ekranu sa  držanjem olovke ne može uporediti, može poslužiti za realizaciju malo drugačijeg časa, za upoznavanje trendova u dizajnu, za otkrivanje talenata.

U tu svrhu preporučujemo vam nekoliko aplikacija koje učenici mogu lako savladati i koristiti na času ali i kod kuće u cilju izrade nekog domaćeg zadatka, individualnog ili grupnog rada.

Aplikacije za vežbanje crtanja i bojenja mogu biti zabavne i pružiti učenicima malo drugačiji i zabavniji čas. Ovakvih aplikacija ima dosta a mi ćemo vam preporučiti nekoliko besplatnih i dobro ocenjenih. Art Flow ( možete skinuti ovde ),   Paper Drow ( ovde ) ili za naprednije Tayasui ( ovde ) su aplikacije koje učenici mogu koristiti za crtanje, uz pomoć velikog broja alata, dostupnih na jednom mestu i jednim klikom. Možete održati čas u kabinetu informatike, učenici mogu raditi na računarima ili tabletima ukoliko za to ima mogućnosti i uživati u stvaranju na lakši i zabavniji način.

Bojenje nije rezervisano samo za mlađu decu, često se koristi i u terapeutske svhe a može se koristiti i za vežbanje dizajna tako da je svakako veoma korisna. U ovu svrhu preporučujemo aplikacije Colorfy ( ovde ) ili Caraboutcha ( ovde ) pomoću kojih učenici mogu bojiti već ponuđene slike i od njih stvarati nešto sasvim novo.

Organizujte takmičenje na času i izaberite najbolji rad uz obavezu učenika da obrazlože svoj izbor. S vremena na vreme, ovakav čas može pružiti učenicima dovoljno zabave, osveženja a možda ih i navesti da se u umetnosti oprobaju na neki drugačiji, nov način. U svakom slučaju vredi probati.

Što se teorijskog dela tiče, i tu imamo preporuku u vidu aplikacije. Veliki broj umetničkih dela na jednom mestu uz lakoću pretraživanja, razgledanje izložbi pa čak i kviz za proveru znanja može vam pružiti aplikacija Art Gallery Museum – Arts and Knowledge ( ovde ). Aplikacija je besplatna i laka za korišćenje pa bi bilo dobro da iskoristite ove mogućnosti i upoznate učenike sa umetničkim delima, umetnicima, zadate im zadatak da naprave svoj izbor najboljih a onda ga obrazlože vama i ostatku odeljenja.

 

Osavremenjeni čas likovne kulture

Ostavite odgovor